זה שהיא דיאטטית לא הופך אותה לפחות טעימה! היא יוצאת מהתנור יציבה וקרמית וטעימה ממש. היא דלה בקלוריות ועשירה בחלבון – כל מה הגוף שלנו צריך כשרוצים לאכול מתוק בלי ייסורי מצפון

בתקופה האחרונה נכנסתי למשטר של שמירה על תזונה בריאה יותר, דלה בקלוריות ועשירה בחלבון. יש גיל שהגוף כבר מחייב אותנו לקחת אותו יותר ברצינות ולהקפיד יותר על כמות חלבון שנכנס לגוף. אני לא אלאה פה יותר מידי אבל כן חשוב לי לומר שחלבון הוא לא איזה טרנד של ספורטאים בחדר כושר, הוא באמת נחוץ לנו מאוד לגוף. החלבון אחראי על בנייה, שיקום ותחזוקה של השרירים שלנו, הוא תורם לתחושת שובע ממושכת כך שפחות מנשנשים שטויות והוא גם משתתף בכל מיני תהליכים הורמונליים, בבניית רקמות, משפיע לטובה על מראה העור, השיער והציפורניים שלנו ועוד. העוגה הזו היא גם דלה בקלוריות וגם פצצת חלבון.


עוגת גבינה אפויה דיאטטית ועשירה בחלבון
לפני שמתחילים
- היכנסו לאינסטגרם שלי לצפייה בסרטון ההכנה
- בואו תצטרפו לקבוצה שלי בפייסבוק
- יש לי גם טיק טוק
- בכל העוגה יש 1,109 קלוריות ו – 96 גרם חלבון. פרסתי ל – 8 פרוסות – כל פרוסה 138 קלוריות ללא רוטב אוכמניות.
- ברוטב אוכמניות יש כ – 82 קלוריות בכל הכמות כך שזה באמת זניח באופן יחסי.
מצרכים לתבנית בקוטר 20 ס"מ
- 500 גרם גבינת טבורוג 5%
- 250 גרם יוגורט עיזים 2.5%
- 3 ביצים L
- 1/2 כוס סוויטנגו
- 4 כפות קורנפלור (40 גרם)
- 1 כף פודינג וניל (כ-10 גרם)
- 1/2 כפית מחית וניל
- גרידת לימון מלימון שלם
רוטב אוכמניות
- 100 גרם אוכמניות טריות או קפואות)
- 60 גרם סוויטנגו
- 20 גרם מיץ לימון סחוט טרי
- 5-6 גרם קורנפלור
- 1 כף מים קרים (להמסת הקורנפלור)
אופן הכנה
מכינים את העוגה: מחממים תנור לחום של 150 מעלות על מצב סטטי. שמים את כל המצרכים יחד במג'ימיקס וטוחנים לבלילה חלקה. משמנים קלות נייר אפייה עם חמאה (ממש קלות) ומרפדים את התבנית. מוזגים את הבלילה וטופחים על השייש לשחרר בועות אוויר. מניחים את התבנית עם העוגה בתוך תבנית נוספת ומניחים על השליש התחתון בתנור. מוזגים לתבנית הנוספת מים רותחים. אופים כ – 35-45 דקות או עד שהעוגה נראית יציבה ומעט רוטטת במרכז.
מכינים רוטב אוכמניות: שמים את כל המצרכים יחד בקערה מלבד הקורנפלור והמים. מכניסים למיקרוגל או מבשלים בסיר קטן על הגז כ – 2-3 דקות. מערבבים יחד קורנפלור ומים ומוזגים לאוכמניות תוך ערבוב מתמיד. הרוטב אמור להסמיך מעט. מקררים לפני שמוזגים על העוגה.




