בטטה צלויה בתנור ממולאת בסלט קינואה וירקות

אם אתם מחפשים רעיון לארוחה שהיא גם בריאה, גם משביעה וגם נראית מעולה – הבטטות הממולאות האלה הן בול מה שאתם צריכים. צולים את הבטטות עד שהן רכות וממלאים בסלט קינואה צבעוני מלא בירקות פריכים. ביס אחד ויש לכם הכל מהכל

בטטה צלויה בתנור ממולאת בסלט קינואה וירקות

לפעמים המנות הכי מוצלחות נולדות מהשילובים הכי פשוטים שיש. הבטטות הממולאות האלה הן בדיוק המקרה. מצד אחד בטטה לוהטת ונימוחה ומצד שני סלט קינואה סופר רענן, קריר וקראנצ'י, מתובל מעולה, חמצמץ במידה והשילוב הזה של חם וקר, מתקתק ורענן הוא פשוט ביס מושלם.



מעבר לזה שזה טעים זה גם מאוד מזין ובריא. כשמחברים את הפחמימה המורכבת של הבטטה עם החלבון של הקינואה והירקות הפריכים, מקבלים ארוחה סופר מאוזנת ומזינה.

  • הבטטה: מעבר למתיקות הממכרת שלה, היא עשירה בבטא-קרוטן שמעולה לעור הפנים ולראייה, עשירה בסיבים תזונתיים ששומרים על שובע לאורך זמן ובוויטמין C.
  • הקינואה: היא לא סתם "סופר-פוד". מדובר בחלבון מלא שמכיל את כל חומצות האמינו שחיוניות לנו ושהגוף צריך. זה מה שהופך את המנה הזו למשביעה ומצוינת למי שמחפש להעשיר את התפריט בחלבון איכותי.


בטטה צלויה בתנור ממולאת בסלט קינואה וירקות

לפני שמתחילים

מצרכים ל – 2 בטטות

  • 2 בטטות
  • כוס וחצי מלח גס הכי פשוט
  • מעט שמן זית

לסלט קינואה

  • 1/2 כוס קינואה אורגנית (אני ממליצה על הקינואה של "תבואות" שהיא טעימה מאוד)
  • 1 כוס מים מהברז
  • 2 כוסות עלי סלרי
  • 1 בצל ירוק
  • 1 מלפפון
  • 4 צנוניות
  • 1 פלפל צ'ילי
  • 1 כף שמן זית
  • מיץ משני לימונים
  • 1/2 כפית מלח ים אטלנטי
  • 1/4 כפית פלפל שחור

אופן הכנה

מכינים בטטות צלויות בתנור: מחממים תנור לחום של 200 מעלות. מניחים את המלח על תבנית מרופדת בנייר אפייה ומניחים על המלח את הבטטות עם הקליפה. אופים בתנור כ – 50-60 דקות או עד שהבטטה רכה וכשנועצים בחלק העבה שלה שיפוד הוא נכנס חלק. מוציאים מהתנור ומעבירים לתבנית או כלי הגשה שנכנס לתנור. חוצים את הבטטה באמצע אבל לא חותכים עד הסוף, פותחים עם הידיים ומזלפים מעט שמן זית. מחזירים לתנור לצלייה של עוד כ – 20 דקות ומוציאים.

מכינים סלט קינואה: שמים את הקינואה והמים בכלי שנכנס למיקרוגל ומערבבים. מבשלים במיקרוגל 10 דקות, מערבבים עם מזלג ומבשלים עוד 5-10 דקות (תלוי בעוצמת המיקרוגל). מוציאים מהמיקרו, מערבבים עם מזלג ומכסים עם מגבת מטבח לחצי שעה. בינתיים קוצצים את כל הירקות לקוביות קטנטנות. מעבירים את הירקות והקינואה לקערת ערבוב גדולה ומתבלים בשמן זית, לימון, מלח ופלפל שחור. מערבבים היטב, טועמים ומתקנים תיבול.

מגישים: מניחים את הבטטה על צלחת/כלי הגשה וממלאים בסלט המתובל. מגישים מייד כשהבטטה חמימה והסלט קריר, זה שילוב מושלם.

בתאבון!

השארת תגובה