עוגיות מגולגלות עם פיצוחים

עוגיות מגולגלות עם פיצוחים. ארבעה מצרכים, קערה ופיצוחים זה כל מה שצריך בשביל להכין את העוגיות הכל כך טעימות האלה. הבצק מקבל מרקם מיוחד בזכות רכיב אחד שיש בו ושמעניק לו קריספיות מדהימה

עוגיות מגולגלות עם פיצוחים

עוגיות מגולגלות עם פיצוחים. את העוגיות האלה טעמתי אצל חמותי לפני מלאאאא מלא שנים אבל אף פעם לא נתקלתי במתכון שלהן באף מקום. ואז מצאתי ספר ישן נושן אצל אמא שלי עם מתכונים של פעם וביניהם המתכון של העוגיות האלה. במקור מכינים אותן עם שמן או מרגרינה. אני כמובן ישר שיניתי לחמאה כי חמאה זה טעם החיים.

מתכון קל בטירוף וכשאני אומרת פשוט אני מתכוונת לזה שסה"כ מארבעה חומרים, קערה ופיצוחים מקבלים מלאאא עוגיות קריספיות וטעימות טעימות. זה לא העוגיות הנימוחות שאתם מכירים אלא משהו אחר לגמרי ואתם חייבים לנסות. בשביל עוגיות נימוחות יש לי מתכון אחר פה.  כמובן שאפשר לפרוות את המתכון (מהמילה פרווה). מחליפים את החמאה במחמאה באותה כמות או בשמן קוקוס באותה כמות או בכוס שמן קנולה. במידה ושמים שמן, אין צורך לקרר את הבצק, אפשר לעבוד איתו מייד. המלית היא אותה מלית שאני מכינה את הבקלאווה.

מרדדים את הבצק לעלה דק מאוד ומורחים בריבה. מפזרים פיצוחים על כל שטח הבצק ועוד תלולית לרוחב העלה בחלק שקרוב אלינו

עושים גלגול אחד שסוגר על תלולית הפיצוחים וממשיכים לגלגל לרולדה

מניחים את הרולדות המגולגלות בתבנית מרופדת בנייר אפייה וחורצים עם סכין אבל לא עד הסוף

מוכנות!

טעימות בטירוף

אי אפשר להפסיק לנשנש

עוגיות מגולגלות עם פיצוחים

לבצק

  • 4 כוסות קמח (אני משתמשת לכל העוגיות שלי בקמח עוגיות של שטיבל)
  • 200 גרם חמאה מומסת (לפרווה שימו מחמאה /שמן קוקוס)
  • 1 כוס מים חמימים
  • 2 כפות חומץ תפוחים (אפשר גם חומץ רגיל)

למלית

  • ½ כוס בוטנים קלויים טחונים גס
  • 1 כוס שקדים לא קלויים טחונים גס
  • 1 כוס אגוזי מלך לא קלויים טחונים גס
  • ½ כוס קוקוס
  • ½ כוס שומשום קלוי (קולים כמה דקות על מחבת)
  • ½ כוס סוכר
  • 1 כף קינמון
  • 1 כוס ריבת תותים או כל ריבה אחרת שאוהבים (מתכון לריבת תותים פה)

למריחה ופיזור: ביצה טרופה ושומשום

אופן הכנה

הבצק: שמים בקערה הקמח, החמאה המומסת המים והחומץ ובעזרת הידיים מערבבים רק עד שמקבלים בצק. עוטפים בניילון נצמד ושמים במקרר מינימום שעתיים (אני שמתי לילה שלם).

המלית: מערבבים יחד את הבוטנים, השקדים, אגוזי מלך, קוקוס ושומשום. מוסיפים את הסוכר והקינמון ומערבבים.

מכינים את העוגיות: מחלקים את הבצק לארבעה – חמישה חלקים שווים. על משטח מקומח קלות מרדדים כל חלק לעלה דק מאוד. מורחים שכבה דקה של ריבה, מפזרים  מעט ממלית הפיצוחים על כל שטח הבצק ועוד שורה של תלולית פיצוחים  לרוחב הבצק. מקפלים את הבצק על המלית, מהדקים את הצדדים כדי שהמלית לא תברח ומגלגלים לרולדה. מעבירים לתבנית מרופדת בנייר אפייה ובעזרת סכין משוננת חורצים את הרולדה לעוגיות אבל לא חותכים עד הסוף אלא רק עד חצי מגובה העוגייה. זה יעזור לנו אחר כך לחתוך את העוגיות מבלי שיתפוררו לנו.

מורחים בביצה ומפזרים שומשום.

אופים בתנור שחומם מראש לחום של 170 מעלות כ- 30 דקות או עד שהעוגיות מקבלות צבע זהוב יפה.

מקררים ופורסים לפי הסימונים שעשינו לפני האפייה.

שומרים בצנצנת אטומה.

77 תגובות

  1. ליטל הגב

    במה אפשר להחליף את הריבה? לא אוהבים אצלי ריבה.
    האם סילאן יעבוד?

  2. עינב הגב

    לא הבנתי למה צריך להכניס הבצק למקרר?? השארתי לכל הלילה ועכשיו קשה כמו אבן, אי אפשר לעבוד איתו

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      כי זה המתכון! והוא מעולה!

    • . הגב

      גם אני שמתי במקרר ללילה והבצק התקשה. כל מה שהיה צריך לתת לו להתחמם בחוץ כמה דקות והוא היה נוח מאד לקידוד. העוגיות כעת בתנור, ונראות נפלא, אבל כבר עברו 45 דקות והוא עדיין לא הזהיבו. אתן להן עוד כמה דקות

      • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

        תודה עינב,
        כל תנור אופה בעוצמה אחרת ולכן תמיד זמן האפיה הוא המלצה בלבד וצריך גם להפעיל שיקול דעת. עדכני איך יצאו לך

  3. נטלי הגב

    אין עליך פשוט אלופה!!!
    מתכונים טעימים מוצלחים ומדויקים מאודד
    יצא פשוט מוצלח וטעים

  4. חנית הגב

    נראה מעולה! חייבת לנסות

    שאלה: מה יכול להחליף את החומץ? 🙏🏻

  5. Nili הגב

    אין צורך באפיה?

  6. מירב הגב

    במה אפשר להחליף כת הריבה אך עדיין להוסיף אגוזים? איזה ממרח יתאים? תודה מירב

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      היי מירב,
      בלי ריבה הן יבשות, חייב ממרח כלשהו. אפשר כל ממרח שאת אוהבת

      • מירב הגב

        הי
        תודה על המתכון המהמם .
        "בוטנים קלויים" – האם הכוונה לבטנים שקולים בבית עצמאית או לבטנים הקלויים הקנויים ומומלחים?
        תודה רבה 🙏🏻

  7. שרון הגב

    אם אין קמח עוגיות קמח לבן רגיל יתאים, או קמח תופח?

  8. עדי הגב

    הי
    נראה נהדר:)
    האם אפשר לאפות עם קמח ללא גלוטן/ או כל דבר אחר תחליף לגלוטן?
    תודה

  9. טובה הגב

    מה אפשר למרוח במקום ביצה?

  10. דנה הגב

    שכחתי לשאול
    אפשר להקפיא לאחר אפיה ופריסה?

  11. דנה הגב

    איזה מתכון תענוג!!
    כמויות מדוייקות
    הוראות הכנה מדוייקות
    בצק מושלם ונוח לרידוד דק
    והתוצאה מ ו ש ל מ ת!

    כיף אדיר, תודה!

  12. מיכל פנחס הגב

    הכנתי ויצא מעולה, הוספתי מיץ תפוזים במקום מים. תודה

  13. חדוה הגב

    הי. המתכון נראה מעולה. יש לי כמה שאלות…
    האם ניתן להשתמש בכוסמין לבן?
    כוס – איזה? מדידה? ח״פ? או לחילופין אםשר להמיר לג׳ כדי לדייק?
    שמן קוקוס – שמתי 130ג והבצק היה נוזלי יחסית. מה עושים במצב כזה?
    מה המרקם של הבצק לאחר העיבוד?
    תודה רבה רבה

  14. שולמית הגב

    הכנתי יצא טעים. תודה על מתכון מדוייק.

  15. מירי הגב

    עשיתי את העוגיות יצאו לי ממש טעימות. חששתי מהבצק אבל כמו שאמרת הוא התיצב ויצא קריספי. תודה רבה!

  16. מירי הגב

    האם זה בסדר שהבצק רך מאד?

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      היי מירי. אם שמת בדיוק את הכמויות שכתוב זה בסדר. שימי במקרר שיתייצב

  17. כרמלה הגב

    נראה נהדר וכל כך קריספי. לפני שאני מכינה רציתי לוודא באיזה סוג קוקוס את משתמשת, מתוק או רגיל? תודה.

  18. לאה הגב

    וואו!! בצק אליפות שאין דברים כאלה. ניתן למתוח אותו דק דק ולא נקרע .כל כך קל לעבוד איתו באמת מושלם. מילאתי בממרח תמרים כי זה מה שהיה.
    מנסה לחשוב למה עוד אפשר להשתמש בו. אולי למילוי מלוח ?

  19. ליול הגב

    את אופה על טורבו?

  20. עליזה הגב

    היי נסיכה הכנתי את המגולגלות עם הפיצוחים את אלופה בצק מושלם וכייפי יצאו פצצה והריח בבית להתעלף ישר כוח?

  21. גילה הגב

    אפשר בלי קוקוס?

  22. יוסי דנה הגב

    רוצה לומר לך יקירתי.
    כבלוגר,
    כמבשל
    כאופה
    כחובב מזון בכל צורה ואופן את פשוט מלכה !!!
    אלופה מקצועית מסבירה מעולה ורואים את האסטטיות הטעם והאיכויות באופן מרשים ביותר.
    שאפו ענק כל הכבוד חברה

  23. פנינית הגב

    האם ניתן למלא בשוקולד למריחה או תמרים? בצק דומה עם מים רותחים ושמן ומלית של שוקולד למריחה רך מאד גרם לעוגיות להיות לא אפויות והבצק לא היה פריך בעליל.

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      היי פנינית. שוקולד למריחה וגם תמרים יתאימו מאוד לדעתי. תאפי כמו שצריך עד שהן יבשות. לא אמורה להיות בעייה

  24. קורין לביא הגב

    היי יהודית
    מועדים לשמחה
    אפשר לוותר על החומץ? אני לא סובלת את הריח שלו פשוט..

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      היי קורין, מועדים לשמחה. החומץ לא מורגש במתכון בטעם אבל נותן לעוגיות את המרקם המיוחד שלהן, מרקם של עלים פריכים וטעימים. אחרת זה סתם עוד בצק פריך

  25. MAY הגב

    שלום יהודית, האם ניתן להמיר את כוס המים בכוס חלב/מיץ תפוזים?

  26. אפרת הגב

    הבצק אחרי לילה במקרר קשה כמה זמן לפני ההכנה צריך להוציא

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      היי אפרת. הוא מתחמם מהר. אין צורך להוציא לפני. זה מה שמאפשר לרדד אותו דק מאוד

      • נילי הגב

        הכנתי מגולגלות משני סוגים- עם תמרים ועם פיצוחים.
        את הבצק הכנתי עם 50% קמח מלא.
        את הבצק לפיצוחים הכנתי עם שמן קוקוס.
        הבצקים יצאו קשים מאוד!! לקח זמן רב עד שניתן היה לעבוד איתם וגם אז היה קשה לפתוח.
        פתחתי בין שני גליונות נייר אפיה.
        התוצאה טעימה אם כי הבצק לפיצוחים עם שמן קוקוס- לא הלהיב אותי

        • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

          היי נילי,

          ברגע שאת משנה את סוג הקמח, את למעשה משנה את כל המתכון. בצקים קשים כי שינית את סוג הקמח. לקמח מלא צריך לשים יותר נוזלים.

  27. ברוריה הגב

    היי האם את הריבה שהוספת לבצק הזה אפשר להוסיף למתכון הבקלאווה שלך?

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      היי ברוריה. אין צורך להוסיף ריבה לבקלאווה כי שם מוזגים סירופ מתוק על העוגיות.

  28. חדד מיכל הגב

    האם אפשר לוותר על החומץ? הוא חיוני?

  29. סיגל ברמר הגב

    העוגיות משגעות עושות חשק לרוץ למטבח ולהכין התמונות מגרות ביותר מוכשרת שלי

  30. שרה הגב

    אפשר להכין את העוגיות עם שמן במקום חמאה? (אני לא משתמשת במרגרינה/מחמאה)

  31. יפצ'וק הגב

    נראה מעולה!! מכירה את הבצק יש לי בבלוג מאוד דומה "גלילות חלבה וסילאן בגרסה הקלה" בצק מצוין

  32. זיוי הגב

    איזה יופי, נפלא נהדר עם חמאה ,
    הייתי מכינה עם מחמאה ומיץ תפוזים במקום המיים
    מהמתכון של וויני.
    שבת שלום ❤

השארת תגובה