תפוחי אדמה ופלפלים אדומים עם פרגיות

התבשיל הכי קל ומהיר שתכינו וגם בין הטעימים. שמים את כל החומרים בקערה, מתבלים, מעבירים לסיר ברזל יצוק ולתנור לבישול רגוע ואיטי שיניב תוצאה מושלמת

תפוחי אדמה ופלפלים אדומים עם פרגיות

עוד תבשיל מעולה שהכנתי בסיר ברזל היצוק של מגנוס שאפשר לומר שהתמכרתי אליו ולתבשילים שיוצאים ממנו. ללא ספק הסיר הזה עושה קסמים לאוכל ועד שלא מבשלים בו לא מבינים את ההבדלים בינו לבין סיר רגיל. כמובן שגם פה זה קרה בתנור. 5 דקות הכנה! הכל קורה בקערה ואז עובר לסיר ולתנור וזהו!


ככה זה נראה לפני וזה יישאר בדיוק כך בסוף הבישול

אני מגדירה את הבישול בתנור כבישול שקט ורגוע, התבשיל מקבל חום אחיד ואיטי, בלי זעזועים של אש גלוייה והסיר יוצא מהתנור בדיוק כפי שנכנס, שום דבר לא זז ולא מתקלקל וככה בדיוק אני אוהבת. אני אוהבת גם להגיש את האוכל לשולחן עם הסיר עצמו כי רק ככה רואים את היופי שלו.



תפוחי אדמה ופלפלים אדומים עם פרגיות

כנסו לאינסטגרם שלי לצפייה בסרטון ההכנה

לפני שמתחילים

מצרכים

  • 1 ק"ג סטייקים של פרגיות
  • 2 פלפלים אדומים גדולים חתוכים לרצועות
  • 20 תפוחי אדמה קטנטנים קלופים (שמתי של דוד משה)
  • 5 יחידות בצל ירוק חתוכים גס
  • 10 שיני שום
  • 3-4 פלפלים אדומים יבשים חריפים/מתוקים
  • 1/3 כוס שמן זית
  • 2 כפיות מלח ים אטלנטי
  • 1 כפית פלפל שחור
  • 3/4 כפית כורכום
  • 2 כפיות פפריקה מתוקה/חריפה
  • 2 כוסות מים

אופן הכנה

מחממים תנור לחום של 180 מעלות. שמים את כל החומרים בקערה ומערבבים היטב. אם יש זמן משאירים כמה שעות במקרר לספיגת הטעמים ואם אין זמן ממשיכים מייד. מעבירים הכל לסיר ברזל יצוק ומסדרים את הסיר יפה כי כמו שהוא נכנס לתנור ככה הוא יוצא. מעבירים את הסיר לתנור על גבי רשת ומבשלים שעה וחצי – שעתיים, עד שהתבשיל נראה די מוכן והרוטב ברובו הצטמצם. מסירים את המכסה ומעבירים למצב גריל. מבשלים עוד כ – 1/2 שעה עד שתפוחי האדמה והפרגיות מקבלים צריבה יפה. מומלץ לאכול עם לחם אחיד של פעם.

20 תגובות

  1. שירי הגב

    יצא מעולה !! תודה רבה.

  2. ענת הגב

    האם להוסיף את שתי כוסות המים עם כל המרכיבים בקערה?

  3. הדס הגב

    שאלה
    כשאת כותבת להפעיל תנור על 180. באיזו תוכנית? טורבו?

  4. לודה הגב

    זה יעבוד רק עם הסיר הזה ? בסיר רגיל לא ייצא טוב ?

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      את יכולה בכל סיר אבל בסיר הזה זה יוצא שונה ומיוחד.. כמו כל דבר שתבשלי או תאפי, אם תשתמשי במצרכים וסירים טובים או תבניות איכותיות ייצא לך מושלם

  5. אהובה הגב

    הי יהודת

    אין לי בצל ירוק אפשר להחליף לבצל רגיל

    ואם כן כמה בצלים ?

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      בצל רגיל הוא לא תחליף לירוק. ואם את בכל שאת רוצה אז תחתכי לרבעים ותשימי 2 בצלים

  6. טלי הגב

    בסיר רגיל היחס של זמן וחום בתנור יהיה אותו הדבר?

    תודה

  7. מז הגב

    נראה אש אם אין לי פלפלים יבשים מה אפשר לשים במקום? כמה מלח רגיל במקום האטלנטי? תודה

  8. חדוה הגב

    הקופון לא פועל, אני מנסה וזה לא קורה

  9. ענת הגב

    שלום יקרה,

    את פשוט אלופה!!!
    האם ניתן להחליף את הפרגיות בחזה עוף?
    כמו כן, מה המיוחד בסיר הזה?

    • יהודית אביב הלוחשת לאוכל הגב

      תודההה רבה
      חזה עוף יתייבש לך.
      זה סיר ברזל יצוק עם הולכת חום מטורפת, מתפקד בתנור הביתי כמו טאבון.
      תראי פה כמה מתכונים שווים הכנתי איתו: https://bit.ly/3DixdAi

השארת תגובה